רציונל
ילדים עם הפרעות התנהגותיות מתקשים לרוב להסתגל לכללים ולשיטות הלימוד הכלליות בבתי הספר. נדרשת גישה שונה כדי לעזור להם להצליח.
הילדים מגיעים ליום לימודים אחד בשבוע, בחווה לרכיבה טיפולית בקיבוץ מגל, יחד עם מוריהם, במסגרתו הם עובדים עם בעלי חיים ולומדים לתקשר טוב יותר ולרכוש כלים להצלחה בבית הספר ובחיים.
תוכנית דו שנתית, במסגרתה בשנה הראשונה התלמידים מקבלים הכשרה ובשנה השניה הם משמשים כמדריכים לתלמידים שרק מתחילים את הפרוייקט. הילדים נעזרים בצוות מקצועי לאורך כל פעילותם. היחסים המתפתחים בין התלמידים למדריכים, מספקים להם חוויה מתקנת של חברות ותמיכה הדדית וכן מהווים מודל לאינטראקציה עתידית.
יעדים
פיתוח כישורים חברתיים ותקשורתיים
למידה כיצד לעבוד במסגרת ובקבוצה
תוצאות
11 ילדים השתתפו בפרויקט בשנת הלימודים 2022-2023.
כל הילדים נהנים להגיע לפעילות ונהנים מהעבודה עם הכלבים.
63% מהילדים נהנים מאוד לעבוד עם הסוסים , ו-37% נהנים רק מחלק מהפעילויות עם הסוסים.
כל הילדים מרגישים שהם לומדים דברים חדשים.
80% נהנים מכך שהפעילות היא עם ילדים אחרים.